Hilsen fra styreleder

17.10.2023

Foto: Pål Lundsholt



Gjennom de 4 siste årene har jeg blitt utrolig glad i dere alle sammen. Jeg glemmer ikke de første ukene etter jeg tok over som leder for klubben. Disse ble brukt til å få oversikt over den økonomiske situasjonen i klubben. Likviditeten var prekær, jeg måtte gå til banken med lua i handa for å be om et lån. Uten dette hadde vi ikke klart å betale regningene og forpliktelsene som vi hadde. Innen utgangen av 2019 var vi stort sett ajour med alt vi hadde utestående hos våre leverandører, årsregnskap endte faktisk med et positivt resultat. Dette fordi vi kuttet kostnader der vi kunne resten av året. 


2020 kom sammen med korona og vi fikk ikke spille fotball, vi forsøkte å opprettholde aktivitetsnivå så godt vi kunne. Vi åpnet baner for barn og unge og alle som fikk lov til å trene så tidlig som mulig. Årene som fulgte, ble stort sett preget av korona, i denne perioden klarte vi å snu resultatet og få positiv egenkapital i klubben. 2022 og vi skulle endelig få spille fotball og i februar fjernet regjeringen stort sett alle smittevernregler som gjaldt og vi kunne se fram mot en fantastisk fotball år. Etter dette har vi kunne operere som normalt på alle fronter i klubben.

 

Hva har vi klart å oppnå på disse 4 åren?

 Jo vi har fjerne treningsavgift for barn under 13 år. Vi har etablert et Gatelag som er for de som har/ lider av rus, utenforskap, integrering og psykiatri. Dette er en arena hvor de kan samles og får noen minutters avbrekk fra dagens problemer. Treffe andre i samme båt og utveksle erfaringer og få venner for livet. Styrket sport på ungdom og satsing på ungdoms trinnet. Etablerte oss i toppen av tredje divisjon med A laget vårt. Installert led lys på bane e i høst ble dette også installert på bane 2. Vi har bygget tribuner i vollen. Vi har etablert et sportslig utvalg som vi kaller det blå hjertet, dette håndtere alt som har med sport i klubben. Vi har også i perioden styrket administrasjonen med på å ansette daglig leder og sportslig leder ungdom. Vi er i disse dager i ferd med å styrke organisasjonen enda mer ved å ansette en ny daglig leder og markedsansvarlig for klubben. Det vil si at Dagens daglige leder går over for å jobbe med sport sammen med teamet rundt a lag, ungdom og bane avdelingen. Vi vil også på denne måten styrke posisjon på sosiale medier ved at dagens daglige leder går inn som SOME ansvarlig i klubben. Vi skal i gang med et jenteløft. For å legge enda bedre til rette for at jenter skal komme til klubben, bli lengre og se muligheter i klubben. Håper damene rykker opp til 3 div, så kan dette være med å skape flere forbilder for jentene i klubben. Vi skal bytte matter på begge spilleflatene våre, disse vil bli miljøvennlige så vi kan være med i jobben med å skape et bærekraftig samfunn. Vi skal også til med en større spilleflate hvor den gamle treer banen er, denne blir også med miljøvennlig innfyll. Vi skal fortsette med og ha gratis cuper for alle lag. 


Disse 4 årene har gått fort og vært fantastiske, jeg er stolt over hva vi i styre har utrettet sammen. Og gleder meg end mer over det som skal skje i fremtiden med klubben. Men jeg har valgt å ikke ta gjenvalg valg i februar 2024. Det er ingen dramatikk, men jeg må bruke tid på studier og hva jeg skal gjøre i fremtiden. Jeg går på kompromiss med meg selv hver dag jeg går bort på Pors og ser hva jeg ønsker jeg skulle gjort og hva som burde vært gjort. Jeg får dårlig samvittighet fordi jeg ikke bidrar nok til driften rundt klubben slik jeg skulle ønske jeg kunne. Jeg har brukt lang tid på å tenke igjennom dette, og for klubben er dette den rette beslutningen. Klubben trenger en som kan bruke sin tid, kløkt, vilje og ork til å løfte klubben fram til det den fortjener. Jeg er nå ikke den rette personen til det. 


Kjenner du/dere noen eller ønsker du å bidra i klubben, komiteer eller styre i PORS Fotball, vær snill og send oss en E-post til gert@porsfotball.no. Ring eller melding på mobil: 97787428. Vi trenger folk til å være med i anleggs komitéen, arrangement, dugnads komite eller kanskje du bare har lyst å bidra. Har du forslag til styremedlemmer kan der også ta kontakt med Kåre Nummer direkte, som er leder av valgkomiteen. (mobil: 95829592) Som sagt har vi har fått gjort utrolig mye MEN det er fortsatt veldig mye som gjenstår, anlegg, hall, klubbhus og resten av området. Men innen 2025/26 vil trolig PORS området stå ferdig i ny drakt og være et av landets mest moderne og bære kraftige anleggene i NORGE. Hilsen En Blå Gert